DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać N?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamSkoda
    Drive
    • 2007
    • 55

    DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać N?

    Na początek rozłącz jego wtyczkę i sprawdź, czy jest szczelna - znaczy czy styki są nieskorodowane.
  • metrotest
    Rider
    • 2006
    • 506
    • Volkswagen
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać N?

    Co sądzicie o tym fragmencie

    "Częste uruchamianie N lub P podczas jazdy w korku prowadzi do przyspieszonego zużycia tarczek sprzęgłowych skrzyni. Jeśli długotrwałe trzymanie nogi na hamulcu staje się uciążliwe, lepiej użyć hamulca ręcznego." Całość TU

    Niestety Skoda nie ma Auto Hold. Czy w czasie jazdy miejskiej, z którą wiąże się częste stawanie np. na światłach można w DSG używać pozycji N jak klasycznego luzu w skrzyni manualnej? Nie szkodzi to skrzyni w dłuższym okresie? Trzymanie nogi non stop na hamulcu wydaje się być uciążliwe. Może np. używać ręcznego? Jak to :wink: robicie w swoich autach z DSG?

    Komentarz

    • mattyah4x4
      Rider
      • 2013
      • 664

      #3
      nie wiem, jak w DSG - ale w klasycznej skrzyni automatycznej wyrzucanie na neutral podczas postoju na skrzyżowaniu/w korku to zło, a wyrzucanie na N podczas jazdy (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) to zbrodnia na skrzyni i własnym portfelu :roll:

      ATM jest fizjologicznie przystosowana - ba, wręcz to lubi ! - do stania w korku na D i hamulcu, analogia do stania na sprzęgle w manualu jest tu zupełnie nietrafiona i niezgodna z budową skrzyni !
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        metrotest, podstawowe pytanie DSG6 czy DSG7?

        Jeśli chodzi o DSG7 ( nie wnikałem dokładnie jak jest w DSG6, ale pewnie podobnie ):
        - Na pewno zaciąganie ręcznego zamiast trzymania nogi na hamulcu to bzdura ( po puszczeniu hamulca skrzynia zapina jedynkę i ciągnie do przodu ).
        - Wrzucanie na N / P nic dodatkowo nie zużywa w skrzyni ( poza tym, że skrzynia wykonuje za każdym takim przełączeniem dodatkową pracę w postaci ustawienia widełek na pozycję N a potem 1, ale w porównaniu z całkowitą ilością przełączeń pozostałych biegów w czasie jazdy te kilkanaście dodatkowych to raczej nie robi różnicy ).
        Dopóki trzymasz nogę na hamulcu ( skrzynia w pozycji D/S ), sprzęgła nie są zasprzęglone ( jedynie co to przekładnia ma już zapięty na wałku 1 bieg ) a siłowniki sprzęgieł są w położeniu spoczynkowym ( bez ciśnienia ). Tutaj trzeba pamiętać, że w DSG sprzęgła działają jakby na odwrót niż w manualu.
        W normalnej skrzyni jak nie naciskasz na pedał sprzęgła to wysprzęglik nie naciska na łożysko wyciskowe a tarcza sprzęgła jest dociśnięta do koła dwumasowego przez siłę sprężystą docisku ( sprzęgło jest zapięte i przenosi moment z silnika na wałek wejściowy skrzyni - to jest ich położenie spoczynkowe ). Jak chcesz rozłączyć napęd ( sprzęgło ) to musisz wytworzyć ciśnienie, które "odepchnie" docisk od tarczy sprzęgła.
        W DSG, gdy pracuje na N/P oba sprzęgła są rozłączone a oba "wysprzęgliki" są w położeniu spoczynkowym ( bez ciśnienia oleju hydr., brak przenoszenia momentu obrotowego ) - to jest jakby ich naturalny stan. Dopiero konieczność przeniesienia napędu ( np. ruszenie do przodu ) powoduje podanie ciśnienia na odpowiedni siłownik i dociśnięcie tarczy sprzęgła ( czyli, żeby samochód jechał, w siłowniku sprzęgła <"wysprzęgliku"> musi być utrzymywane cały czas ciśnienie - odwrotnie niż przy manualu ).

        Co do uciążliwości trzymania nogi na hamulcu to w DSG7 nie wymaga to specjalnej siły ( nawet puszczenie na 0,5 - 1 sek nie powoduje ruszenia samochodu, bo sprzęgło załącza się dopiero po chwili od puszczenia hamulca - inaczej niż w DSG6 gdzie silnik "ciągnie" od razu jak tylko popuścisz lekko hamulec.

        EDIT

        N można wrzucić w dowolnym momencie jazdy niczym to nie grozi - tak samo powrót z N na D/S w czasie jazdy - komp skrzyni wszystko odpowiednio ustawi ( jest w miarę idiotoodporny ).
        Skrzynia ma też niezależną elektryczną pompę oleju ( i akumulator ciśnienia ), która pracuje tylko wtedy, gdy jest taka potrzeba - można jechać "na holu" ( w pozycji N ) nawet i 1000 km bez szkody dla jej trwałości.
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #5
          Zamieszczone przez kowal 2002
          metrotest, podstawowe pytanie DSG6 czy DSG7?
          Dzięki za odpowiedź. Chodziło o DSG 6 - nie sądziłem że to ma znaczenie :roll:.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            DSG6 stojac na hamulcu noznym jest zasprzeglone tak jak klasyczny automat. Generalnie auta maja po 200 i wiecej kkm maja oryginalne sprzegla i nic sie nie dzieje. Mozna czesciej zmieniac olej niz te zakladane 60kkm, z uwagi na prace takiego oleju w ciut trudniejszych warunkach.

            DSG7 rozpina bieg stojac na hamulcu noznym.

            Bardzo latwo to zauwazyc, po dzwieku silnika w momencie gdy przelaczamy z D(S) na N. W DSG7 dzwiek silnika nie ulega zmianie.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • metrotest
              Rider
              • 2006
              • 506
              • Volkswagen
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

              #7
              Czyli podsumowując:

              1/ W DSG 6 można /tak jak w skrzyni ręcznej/ na postoju przy zapalonym silniku regularnie wrzucać na N /luz/ i nie psuje to skrzyni.
              Sekwencja: 1/ zatrzymujemy auto na światłach, 2/ hamulec nożny, 3/ przełączenie na N, przy ruszaniu: 4/ hamulec nożny, 5/ przełączamy na D/S 6/ gaz.

              2/ kwestia: czy po przełączeniu z N na D/S można dynamicznie ruszać czy trzeba chwilę odczekać aż się skrzynia przestawi, np. w sytuacji gdy się jest na pole position na światłach to wymagałoby to wcześniejszego przełączenia z powrotem na D/S.

              Komentarz

              • witachu
                L&K
                • 2011
                • 1319

                #8
                zalezy to od tego jak kto rozumie stanie i jazdę w korku czy od swiateł musi stac 2-4 zmiany czy np stoi w korku np 1 godzine i przejedzie 500 metrów jak w pierwszym przypadku to moim zdaniem mozna sobie darować bo bo więcej wachlowania niż to warte i tak zaraz bedziesz musiał sie przesunać do przodu i wtedy ta sekwencja moze byc męcząca niz samą noga operowac bo tu hamulec zmiana połozenia skrzyni zrzucic ręczny i na odwrót jak w drugim przypadku to według mnie wtedy sie opłaca ja jeszcze zmieniam jak stoje przed przejazdem kolejowym i z trzy pociagi w przeciagu 5-10 minut jadą
                Zamieszczone przez metrotest
                2/ kwestia: czy po przełączeniu z N na D/S można dynamicznie ruszać czy trzeba chwilę odczekać aż się skrzynia przestawi, np. w sytuacji gdy się jest na pole position na światłach to wymagałoby to wcześniejszego przełączenia z powrotem na D/S.
                jak chccesz pole position to warto uzywać launch control
                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                Auto Detailing: Dream Car Studio
                (znajdź również na fb)

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez metrotest
                  2/ kwestia: czy po przełączeniu z N na D/S można dynamicznie ruszać czy trzeba chwilę odczekać aż się skrzynia przestawi, np. w sytuacji gdy się jest na pole position na światłach to wymagałoby to wcześniejszego przełączenia z powrotem na D/S
                  jak chcesz się ścigać/ostro ruszać to nie przerzucasz na N/P tylko stoisz na D/S :roll:

                  czas reakcji skrzyni to milisekundy więc możesz ruszać jak wybierak jest w takiej pozycji jakiej chcesz
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Wsteczny jest tylko z opoznieniem, wtedy szarpnie :twisted:

                    Dlatego dalej twierdze, ze bez sensu bawic sie tym lewarkiem na 5-10sekund stania. Co innego jak ma jechac pociag i stoimy 1-3minuty
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Prekompilator
                      Rider
                      • 2013
                      • 420

                      #11
                      Re: DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać

                      Zamieszczone przez metrotest
                      Co sądzicie o tym fragmencie

                      "Częste uruchamianie N lub P podczas jazdy w korku prowadzi do przyspieszonego zużycia tarczek sprzęgłowych skrzyni. Jeśli długotrwałe trzymanie nogi na hamulcu staje się uciążliwe, lepiej użyć hamulca ręcznego." Całość TU
                      Autor artykułu pisze o klasycznych ASB.
                      DSG działa podobnie jak skrzynia ręczna, tylko że zmienia biegi i zasprzęgla automatycznie. Wajchę też ma jak stare automaty, co jest nieco mylące, bo ma z nimi tyle wspólnego, że zmienia automatycznie biegi - i nic więcej.
                      "Na chłopski rozum" automat powinien być zbudowany właśnie jak DSG - klasyczne automaty to zupełnie inne skrzynie, przekombinowane żeby uzyskać efekt "automatyzmu". Stąd dziwne zasady ich użytkowania i właściwości, typu właśnie niewrzucanie na N i moment obrotowy na kołach przy hamowaniu.

                      Nieco wkurzające jest to, że DSG - przynajmniej 7-biegowy - w sposób naturalny ma auto-holda (a raczej auto-nieruszanie), ale komputer zasprzęgla po puszczeniu gazu, sztucznie upodabniając zachowanie do klasycznych ASB. Dla mnie to ogromna wada - po zakończeniu gwarancji poszukam jakiegoś serwisu, który mógłby to bezsensowne zachowanie wyłączyć.

                      W temacie - można wrzucać na N, nawet w czasie jazdy. W instrukcji jest na ten temat wzmianka.

                      Komentarz

                      • nikolakis
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 137

                        #12
                        W o3 razem z dsg masz start stop, więc jak się zatrzymasz to auto zgasi silnik i auto nie prôbuje wtedy ruszyć dopóki nie puścisz hamulca. Jak wiem, że to będzie krótki postój, typu świeci już zielone a auto przede mną jeszcze nie ruszyło to wyłączam SS.
                        Ja mam dsg6, więc gdy mam wyłączony SS a postój się przedłuża to czasem przedstawiam skrzynię na N i zaciągam ręczny.

                        Cytowany artykuł jest z 2009 roku i myślę, że nie dotyczy w tej części dsg.
                        '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                        '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                        '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez Prekompilator
                          Nieco wkurzające jest to, że DSG - przynajmniej 7-biegowy - w sposób naturalny ma auto-holda (a raczej auto-nieruszanie), ale komputer zasprzęgla po puszczeniu gazu, sztucznie upodabniając zachowanie do klasycznych ASB. Dla mnie to ogromna wada - po zakończeniu gwarancji poszukam jakiegoś serwisu, który mógłby to bezsensowne zachowanie wyłączyć.
                          Masz po prostu HHC razem z DSG7. DSG6 tego nie ma, mozna to zamowic, ale tam puszczenie hamulca powoduje to, ze auto zaczyna jechac i nie bedzie sie staczac z gorki. A DSG7 ma HHC i jak HHC przestanie trzymac to auto zaczyna sie staczac w dol :lol: To jest cos do czego trzeba sie przyzwyczaic przesiadajac sie z klasycznego automatu badz DSG6
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • nikolakis
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 137

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Masz po prostu HHC razem z DSG7. DSG6 tego nie ma, mozna to zamowic, ale tam puszczenie hamulca powoduje to, ze auto zaczyna jechac i nie bedzie sie staczac z gorki. A DSG7 ma HHC i jak HHC przestanie trzymac to auto zaczyna sie staczac w dol :lol: To jest cos do czego trzeba sie przyzwyczaic przesiadajac sie z klasycznego automatu badz DSG6
                            W o3 hhc jest w standardzie z dsg, ale działa tylko na wzniesieniach. Haulec trzyma przez kilka sekund (2-3) od puszczenia hamulca a potem jak nie dodasz wystarczająco dużo gazu to i tak na dużym wzniesieniu czuć, że auto się cofa a skrzynia walczy na półsprzęgle. Oczywiście jak dodasz gazu to auto rusza pod górę.

                            W vw passacie, golfie7, jest auto hold, który trzyma hamulec dopóki nie wciśniesz gazu.
                            Oczywiście wiem, że Ty o tym wiesz, ale piszę dla innych zainteresowanych.
                            '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                            '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                            '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                            Komentarz

                            • bolo81
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 249
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Panowie a jak działa launch control?

                              I w ogóle jak ruszać dynamicznie (a raczej chodzi mi o ściganie z DSG) Czy lewą nogą trzymasz hamulec (jak w gokarcie) a prawą już dajesz po obrotach, czy tylko prawą zdejmujesz z hamulca i dajesz na gaz?
                              O3 RS TSI DSG

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez bolo81
                                Czy lewą nogą trzymasz hamulec (jak w gokarcie) a prawą już dajesz po obrotach, czy tylko prawą zdejmujesz z hamulca i dajesz na gaz
                                spróbuj to będziesz wiedział czy się da :wink:
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • metrotest
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 506
                                  • Volkswagen
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                  #17
                                  Z instrukcji:

                                  Funkcja Launch-control
                                  1)
                                  Funkcja Launch-control umożliwia osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia pojazdu po ruszeniu w trybie Slub Tiptronic.
                                  › Wyłączyć ASR » strona 141, Układy wspomagania hamowania.
                                  › Wyłączyć START-STOPP» strona 165, Ręczne włączanie/wyłączanie układu.
                                  › Wcisnąć pedał hamulca lewą nogą i przytrzymać wciśnięty.
                                  › Wcisnąć do końca pedał gazu prawą nogą.
                                  › Zwolnić pedał hamulca.
                                  Pojazd porusza się z maksymalnym przyspieszeniem.
                                  Ponownie włączyć ASR i START-STOPP po osiągnięciu odpowiedniej prędkości.

                                  Komentarz

                                  • bolo81
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 249
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Wielkie dzięki metrotest

                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                    Zamieszczone przez bolo81
                                    Czy lewą nogą trzymasz hamulec (jak w gokarcie) a prawą już dajesz po obrotach, czy tylko prawą zdejmujesz z hamulca i dajesz na gaz
                                    spróbuj to będziesz wiedział czy się da :wink:
                                    piotrek_gdy jeszcze nie mogę sprawdzić bo oczekuje na furę (jest już w transporcie więc lada dzień odbieram). Dlatego narazie przygotowuje się teoretycznie
                                    O3 RS TSI DSG

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      bolo81, RS w wersji seryjnej to nie bolid sportowy :lol: a jedynie nieco "szybsze" rodzinne kombi(albo liftback)
                                      niestety tak jak w przpadku poprzedniego RSa wszyscy fascynowaliśmy się XDSem tak w O3 na topie jest LC
                                      zycie pokaże przydatność tego wynalazku 8) - może będzie jak z łopatkami przy DSG- w poprzednim RSie uzyłem raz, w tym - ani razu, a są osoby które używają ciągle
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • metrotest
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 506
                                        • Volkswagen
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                        #20
                                        Napisz, napisz jak się jeździ RS TSI z DSG :P

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Zamieszczone przez nikolakis
                                          W o3 hhc jest w standardzie z dsg, ale działa tylko na wzniesieniach. Haulec trzyma przez kilka sekund (2-3) od puszczenia hamulca a potem jak nie dodasz wystarczająco dużo gazu to i tak na dużym wzniesieniu czuć, że auto się cofa a skrzynia walczy na półsprzęgle. Oczywiście jak dodasz gazu to auto rusza pod górę.

                                          Zakladajac ze masz DSG6, to cos przerobili w sofcie, z jednej strony to dobrze, bo nie meczy dwumasy, z drugiej nie potrafili tego zrobic sensownie.
                                          Wszystko przez ekologie i Start/Stop, bo inaczej bylby problem jakby auto gaslo i odpalalo na biegu
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • witachu
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1319

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Wszystko przez ekologie i Start/Stop, bo inaczej bylby problem jakby auto gaslo i odpalalo na biegu
                                            podpisuje sie pod tym
                                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                                            (znajdź również na fb)

                                            Komentarz

                                            • Prekompilator
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 420

                                              #23
                                              Zamieszczone przez nikolakis
                                              W o3 razem z dsg masz start stop, więc jak się zatrzymasz to auto zgasi silnik i auto nie prôbuje wtedy ruszyć dopóki nie puścisz hamulca.
                                              Tak się zachowuje niezależnie od tego czy jest SS, czy nie.
                                              A chodzi o to, żeby nie ruszało, dopóki nie nacisnę gazu.

                                              [ Dodano: Nie 16 Lut, 14 12:35 ]
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Zamieszczone przez Prekompilator
                                              Nieco wkurzające jest to, że DSG - przynajmniej 7-biegowy - w sposób naturalny ma auto-holda (a raczej auto-nieruszanie), ale komputer zasprzęgla po puszczeniu gazu, sztucznie upodabniając zachowanie do klasycznych ASB. Dla mnie to ogromna wada - po zakończeniu gwarancji poszukam jakiegoś serwisu, który mógłby to bezsensowne zachowanie wyłączyć.
                                              Masz po prostu HHC razem z DSG7.
                                              Ale to działa:
                                              - tylko na górce
                                              - przez kilka sekund

                                              Mi chodzi tylko o to, żeby po puszczeniu hamulca nie zasprzęglało. Również na płaskim.
                                              VW to ma.

                                              Komentarz

                                              • mac_aaron
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 984
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                #24
                                                Prekompilator, tylko po co, skoro toczenie się jest przydatne chociażby do manewrowania - wolałbyś parkować z gazem? Wczoraj musnąłem gaz wyjeżdżając tyłem z parkingu Fabią vRS - wystrzeliła jak z katapulty...

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                                  Ale to działa:
                                                  - tylko na górce
                                                  - przez kilka sekund

                                                  Mi chodzi tylko o to, żeby po puszczeniu hamulca nie zasprzęglało. Również na płaskim.
                                                  VW to ma.
                                                  Dla mnie to generalnie lipa, ze po puszczeniu hamulca automat nie jedzie. Od zawsze automaty jechaly, wiec pozbawiamy ich tej funkcjonalnosci, ktora do tej pory DSG6 mialo. Wystarczylo pozostawic wysprzeglenie calkowite przy wcisnietym do konca hamulcu, a przy lekko nacisnietym zasprzeglenie czesciowe pozostaje.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...